O nás
Škola Rolnička nabízí vzdělávání dětem v mateřské škole a žákům s mentálním a kombinovaným postižením v přípravném stupni základní školy speciální, v základní škole speciální a v praktické škole. Vzdělávání probíhá ve vzájemné spolupráci se střediskem Diakonie ČCE, které nabízí dětem a žákům sociální služby (osobní asistenci při vyučování, individuální a skupinové aktivizace, dopravu).
Ředitelka Mateřské školy, základní školy speciální a praktické školy Diakonie ČCE Rolnička Soběslav vyhlašuje zápis do mateřské školy na školní rok 2024/25, který se koná ve čtvrtek 9. května 2024 od 8.00 do 16.00 hodin v budově školy - Mrázkova 700, Soběslav.
Kritéria přijetí:
Věk dítěte k 31. 8. 2024 – 3 a více let – 1 bod
Sourozenec, navštěvující naší školu – 1 bod
Speciální vzdělávací potřeby – 1 bod
Dokumenty, které je nutné doložit:
1. potvrzení, že je dítě řádně očkováno – ke stažení
2. kopii rodného listu dítěte – přinést k zápisu
Do mateřské školy přijímáme pro školní rok 2024/2025 osm dětí. V případě přijetí dítěte s podpůrnými opatřeními bude počet přijímaných dětí snížen ve smyslu Vyhlášky 14/2005 Sb. odst. 2. školského zákona.
Kontaktní údaje: Mgr. Kamila Viktorová – ředitelka školy, 739 633 993, email: skola@rolnicka.cz
Ředitelka Mateřské školy, Základní školy speciální a Praktické školy Diakonie ČCE Rolnička Soběslav vyhlašuje zápis do základní školy speciální a přípravného stupně, který se koná ve čtvrtek 25. dubna 2024 od 8.00 do 16.00 hod. v budově školy - Mrázkova 700, Soběslav
Dokumenty, které je nutné doložit:
- žádost o přijetí dítěte do základní školy speciální – vyplníte při zápisu
- doporučení školského poradenského zařízení ke vzdělávání v základní škole speciální – s sebou
- kopii rodného listu dítěte – s sebou
Do přípravného stupně základní školy speciální přijímáme pro školní rok 2024/2025 tři děti, do základní školy speciální 5 žáků.
Kontaktní údaje: Mgr. Kamila Viktorová – ředitelka školy, 739 633 993, email: skola@rolnicka.cz
Mateřská škola, základní škola speciální a praktická škola Diakonie ČCE Rolnička
Kritéria pro přijímací řízení na školní rok 2024/2025
Praktická škola dvouletá 78-62-C/02
Zaměření oboru: Rukodělné práce
Ředitelka školy vyhlašuje I. kolo přijímacího řízení pro přijetí ke studiu v praktické škole dvouleté, obor 78-62-C/02 a zároveň rozhodla o tom, že přijímací zkouška se nekoná.
Termín odevzdání přihlášky je stanoven na 20. 2. 2024
Počet přijatých uchazečů je stanoven na 10.
Kritéria pro přijetí
- Ukončení povinné školní docházky v základní škole speciální.
V případě, že uchazeč ukončil vzdělávání v základní škole, je kritérium přijetí zdravotní postižení spočívající v postižení více vadami – mentální a další. - Potvrzení o zdravotní způsobilosti ke studii v daném oboru
- Vyjádření ŠPZ k zařazení žáka do zvoleného oboru
Termín uveřejnění výsledků I. kola přijímacího řízení – 15. května na nástěnce ve vestibulu školy.
Více informací - Mgr. Kamila Viktorová, ředitelka školy, 739 633 993
V Soběslavi dne 31. 1. 2024
Mgr. Kamila Viktorová, ředitelka školy
Sídlo školy je v Soběslavi, Mrázkova 700.
Naše mateřská škola je jednotřídní s maximální kapacitou 20 dětí.
Do školy jsou také přijímány také děti se speciálními vzdělávacími potřebami, které k naplnění svých vzdělávacích možností potřebují poskytnutí podpůrných opatření. Naším záměrem je, aby každé dítě mohlo žít v přirozeném prostředí, společně se svými kamarády a sourozenci. Při vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami spolupracujeme s dalšími odborníky a využíváme služeb školských poradenských zařízení - SPC. V naší škole je zřízeno Školní poradenské pracoviště, které nabízí rodičům dětí speciálně pedagogickou pomoc i sociální poradenství.
Ve škole je zřízeno školní logopedické pracoviště, které nabízí dětem pravidelnou řečovou výchovu.
Jednou týdně dochází do mateřské školy farář místního sboru ČCE, který při biblických hodinách přirozenou a nenásilnou formou seznamuje děti se základy křesťanství a hodnotami naší mateřské organizace Diakonie Českobratrské církve evangelické.
Denní program vychází ze Školního vzdělávacího programu „RoLniČKa“, který akceptuje přirozená vývojová specifika dětí předškolního věku a umožňuje rozvoj a vzdělávání každého dítěte v rozsahu jeho individuálních možností a potřeb. Děti se speciálními vzdělávacími potřebami jsou na základě doporučení školského poradenského zařízení vzdělávány podle individuálního vzdělávacího plánu.
Mateřská škola je otevřena denně od 7 – 16 hodin.
Školné je stanoveno na 400 Kč měsíčně.
Stravu dovážíme z nedaleké mateřské školy Duha, která připravuje pro děti obědy i svačiny podle zásad zdravé výživy.
Kontakty:
Telefon recepce: 7381 522 054, 739 570 420
Kapacita přípravného stupně je 5 dětí.
Cílem vzdělávání v přípravném stupni je individuální rozvoj u dětí s nejtěžšími formami zdravotního postižení s důrazem připravit je na zahájení povinné školní docházky v základní škole speciální.
Školní vzdělávací program vychází z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání a je určen pro děti se středně těžkým a těžkým mentálním postižením, souběžným postižením více vadami a autismem.
Do třídy přípravného stupně ZŠS mohou být zařazeny děti od 5 let do zahájení povinné školní docházky. O zařazení dítěte rozhoduje ředitelka školy na základě žádosti rodičů - jejich informovaném souhlasu a doporučení Speciálně pedagogického centra. S dětmi pracuje třídní učitelka, asistentka pedagoga a další pedagog. Vzdělávání v přípravném stupni ZŠS trvá nejvýše 3 školní roky. Na konci školního roku získává dítě osvědčení o absolvování příslušného ročníku. Hodnocení dítěte probíhá formou širšího slovního hodnocení, které je formulováno ve smyslu pozitivní motivace a podpory osobnosti dítěte.
Školné v přípravném stupni je stanoveno na 400 Kč měsíčně.
Stravu dovážíme z nedaleké mateřské školy Duha, která připravuje pro děti obědy i svačiny podle zásad zdravé výživy.
Kontakty:
Telefon recepce: 381 522 054, 739 570 420
Sídlo školy je v Soběslavi, Mrázkova 700.
V naší základní škole nabízíme vzdělávání v oborech, které jsou určeny pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, zejména s kombinovanými vadami.
79-01-C/01 Základní škola – pro žáky s lehkým mentálním postižením a dalšími speciálními vzdělávacími potřebami.
79-01-B/01 Základní škola speciální – pro žáky se středně těžkým a těžkým mentálním postižením a kombinovanými vadami.
Kapacita školy je 47 žáků. Všechny třídy, ve kterých se žáci vzdělávají, jsou zřizovány jako třídy pro žáky s více vadami.
Školní vzdělávací program "Společně to dokážeme" klade důraz na propojení výchovně vzdělávacího procesu s odbornou komplexní péčí s využitím reedukačních, kompenzačních a rehabilitačních metod.
Ve třídách je 5 - 7 žáků, se kterými pracuje třídní učitelka, dvě asistentky pedagoga a v případě potřeby i osobní asistentka. Vzdělávání probíhá skupinově ve třídách nebo individuálně v místnostech určených pro individuální výuku. Školní vyučování je doplněno o speciálně pedagogické terapie (logopedie, canisterapie, arteterapie, muzikoterapie), pravidelnou pohybovou aktivizaci (zvláštní tělesnou výchovu, masáže, vířivou koupel, bazální stimulaci) zajišťuje středisko Rolnička. Jednou týdně vede biblickou hodinu farář místního sboru ČCE, který nenásilnou a přirozenou cestou seznamuje žáky se základy křesťanství a hodnotami naší mateřské organizace Diakonie Českobratrské církve evangelické.
Školné je 400 Kč. měsíčně.
Před a po skončení vyučování mohou žáci navštěvovat školní družinu.
Kontakty:
Telefon recepce: 381 522 054, 739 570 420
Sídlo školy je v Táboře, sídlišti nad Lužnicí, Světlogorská 2771
V naší střední škole nabízíme vzdělávání v oborech, které jsou určeny pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
78-01-C/02 Praktická škola dvouletá – pro žáky se středně těžkým mentálním postižením, nebo lehkým v kombinaci s dalšími vážnými zdravotními oslabeními.
78-01-C/01 Praktická škola jednoletá – pro žáky s těžkým mentálním postižením
Zaměření odborných činností: I. Rukodělné práce
II. Pomocné úklidové práce
Kapacita školy je 30 žáků.
Třídy, ve kterých se žáci vzdělávají, jsou zřizovány jako třídy pro žáky se středně těžkým mentálním postižením.
Budova praktické školy v Táboře se nachází uprostřed sídliště a využívá prostory bývalé základní školy. Jsou zde dvě prostorné učebny, školní kuchyňka, WC a koupelna. Škola využívá možnost praxí v sociálně terapeutické dílně a charitativním obchodě, které zde provozuje středisko Rolnička. V budově se také nachází tělocvična. Je možné také využívat bezbariérové sportovní hřiště. Od roku 2019 má škola pronajatou přilehlou zahradu s jezírkem, kde jsme vybudovali bezbariérový přístup, vyvýšené záhony s kompostem a místo pro venkovní učebnu. Zahrada je využívaná pro předmět odborné činnosti: Péče o zahradu a Venkovní úklidové práce.
Školní vzdělávací program "Společně to dokážeme" je založen na prohlubování a rozšiřování vědomostí, dovedností, postojů a hodnot získaných v průběhu povinné školní docházky. Hlavní důraz je kladen na osvojení manuálních dovedností, získání kladného vztahu k práci, dosažení maximální možné míry samostatnosti a posílení sociální integrace.
Výuka je zaměřena na získání dovedností v jednoduchých pracovních činnostech (praktická cvičení) a upevňování vědomostí v jednotlivých vyučovacích předmětech (český jazyk, matematika, občanská výchova atd.).
V měsíci červnu probíhají závěrečné ústní a praktické zkoušky. Po úspěšném složení získávají žáci střední vzdělání a mohou najít uplatnění v sociálně terapeutické dílně, případně na chráněných pracovních místech, které zřizuje středisko Diakonie Rolnička.
Praktická škola má kapacitu 30 žáků, kteří jsou rozděleni do 2 tříd. Ve třídě pracuje třídní učitelka, učitelka odborných činností, asistentka pedagoga a osobní asistentka.
Před a po skončení vyučování mohou žáci navštěvovat centrum denních služeb Diakonie ČCE – střediska Rolnička.
Školné je stanoveno na 400 Kč měsíčně.
Strava je dovážena ze Základní školy Sezimovo Ústí
Kontakty:
Telefon recepce Tábor: 734 239 533
Školní družina je nedílnou součástí procesu vzdělávání v naší základní škole speciální, mohou ji navštěvovat i děti v přípravném stupni.
Školní družina nabízí žákům zájmové, vzdělávací a odpočinkové činnosti. Cílem družiny je vést žáky k aktivnímu přístupu k volnému času, vytvářet podnětný prostor širokou nabídkou aktivit a tvořivých činností. Podporujeme je tak nejen v seberealizaci, ale také ve zvládání nároků běžného života. Odpočinkové aktivity slouží k relaxaci a regeneraci. Snažíme se vytvářet podnětné a vlídné prostředí, kde budou naši žáci rádi trávit svůj čas.
S žáky ve družině pracují kvalifikované vychovatelky, asistentky pedagoga a osobní asistentky.
S žáky ve školní družině pracují vychovatelky:
- Oddělení A – Bc. Kristýna Forejtová
- Oddělení B – Helena Koubová
- Oddělení C – Irena Škodová
- Oddělení D – Bc. Iveta Staňková
- Oddělení E – Bc. Nikola Křelinová
- Oddělení F – Mgr. Aneta Klečacká
- Oddělení M – Lenka Bělohlavová
Podmínkou pro zápis do družiny je podání písemné žádosti.
Organizace školní družiny
Školní družina je rozdělena do oddělení dle jednotlivých tříd, tvoří ji celkem sedm oddělení A, B, C, D, E, F, M.
Školní družina vykonává svoji činnost v časech od 6,30 - 8,00 hodin a od 11,40 do 16,00 hodin.
Ranní družina probíhá do 8,00 ve společné herně v jídelně a v oddělení E. Odpolední družina probíhá od 11,40 do 14,30 ve všech odděleních. Od 14,30 pak probíhá ve společné herně v jídelně.
Po příchodu do družiny po vyučování je čas věnován odpočinkovým činnostem. Poté jsou žákům nabízeny různorodé činnosti – výtvarné tvoření, deskové hry, pohybové aktivity, dle ročního tematického plánu oddělení. Během odpolední družiny mohou žáci navštěvovat pravidelně probíhající zájmové kroužky, jejichž nabídka je vždy připravena aktuálně pro každý školní rok
V průběhu družiny mohou žáci také využívat pohybovou aktivizaci nabízenou v rámci sociální služby Centra denních služeb. Při aktivizacích s žáky pracují odborně proškolené pracovnice v sociálních službách. Úhrada za aktivizace probíhá v rámci střediska Diakonie ČCE - Rolnička.
Dítě si zpravidla vyzvedávají ze ŠD rodiče nebo odjíždí dohodnutým svozem. Čas a způsob odchodu dítěte je zapsán v zápisním lístku. Pokud rodiče dítě nemohou vyzvednout ve stanovenou dobu, nebo potřebují dítě vyzvednout v jiný čas, prosíme o oznámení skutečnosti na recepci školy nebo vychovatelce do ŠD (telefonicky, formou sešitu).
Úhrada za družinu:
- po dobu školního vyučování je 800,- Kč za měsíc.
- pokud je provoz ŠD zajištěn během prázdnin, je úhrada hrazena nad rámec pravidelné měsíční platby a to částkou 150 Kč za den, v době hlavních prázdnin 150 Kč za den
Program školního poradenského pracoviště
Školní poradenské pracoviště v Rolničce zajišťuje nabídku poradenských služeb dětem, žákům a jejich zákonným zástupcům. Poskytování těchto služeb se řídí vyhláškou 72/2005 sb.,
Výchovný poradce, speciální pedagog: Mgr. Kamila Viktorová, skola@rolnicka.cz, 739 633 993
Speciální pedagog – logopedka: Mgr. Marika Komma Janovská, janovska@skolarolnicka.cz, 739 570 420
Sociální pracovnice: Mgr. Lenka Turková, osa@rolnicka.cz, 603 831 707
Školní metodička prevence: Mgr. Aneta Klečacká, klecacka@skolarolnicka.cz, 739 570 420
Koordinátorka EVVO: Mgr. Olga Mišunová, misunova@skolarolnicka.cz, 739 570 420
Externí pracovnice: Mgr. Jana Kliková – psycholožka, Mgr. Nikola Bílá – speciální pedagog, supervizorka
Administrativní pracovnice: Ludmila Dvořáková, Renata Štaubrová
Naše školní poradenské pracoviště úzce spolupracuje se všemi pedagogickými pracovníky školy.
Časová dostupnost služeb
Pondělí 13,00 – 16,00 hodin v sídle ředitelství školy Mrázkova 700, Soběslav nebo kdykoliv po telefonické nebo osobní domluvě. Odloučené pracoviště v Táboře - po telefonické nebo osobní domluvě.
Charakteristika školního poradenského pracoviště
Ve škole jsou dle § 7 Vyhlášky č. 72/2002 Sb., zajišťovány tyto poradenské služby:
- Spolupráci školy při poskytování poradenských služeb se školskými poradenskými zařízeními – speciálně pedagogické centra
- Spolupráci a komunikaci mezi školou a zákonnými zástupci.
- Poskytování a vyhodnocování podpůrných opatření.
- Metodická podpora učitelům při použití speciálně pedagogických postupů.
- Průběžnou a dlouhodobou péči o žáky s výchovnými či vzdělávacími obtížemi a vytváření příznivého sociálního klimatu pro přijímání kulturních a jiných odlišností ve škole.
- Prevence školní neúspěšnosti.
- Kariérové poradenství – vzdělávací, informační a poradenská podpora.
- Podpora vzdělávání a sociálního začleňování žáků z odlišného kulturního prostředí a s odlišnými životními podmínkami.
- Včasná intervenci při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů.
- Předcházení všem formám rizikového chování včetně různých forem šikany a diskriminace.
- Průběžné vyhodnocování účinnosti preventivních programů uskutečňovaných školou.
Standartní činnost školního speciálního pedagoga:
I. Metodické, koordinační a vzdělávací činnosti
- Příprava a průběžná úprava podmínek pro vzdělávání dětí a žáků školy
- Koordinace speciálně pedagogických poradenských služeb
- Metodická činnost pro pedagogické pracovníky školy
- Kooperace se SPC, dalšími institucemi a odbornými pracovníky
- Pracovní semináře pro pedagogické pracovníky
II. Konzultační a poradenské služby
- Konzultace s pracovníky školských a dalších poradenských zařízení
- Individuální konzultace pro rodiče
- Speciálně pedagogické přístupy při řešení multikulturní problematiky ve školním prostředí
Standardní činnosti speciálního pedagoga - logopeda:
Speciální pedagog – logoped zajišťuje komplexní vzdělávací a výchovnou činnost v souladu se školním vzdělávacími programy. V rámci činnosti provádí individuální speciálně pedagogické činnosti zaměřené na rozvoj komunikačních dovedností dětí a žáků školy.
Spolupracuje s odborníky i s rodiči žáků, sleduje jejich vývoj, na základě informací a poznatků volí vhodné speciálně pedagogické metody.
Standardní činnosti sociální pracovnice:
Školní sociální pracovnice zajišťuje spolupráci s rodinami dětí a žáků školy ohrožené sociálním vyloučením. Nabízí sociálně právní poradenství a zprostředkovává pomoc orgánů státní moci, zejména ÚP, OSPOD.
Standardní činnosti školního metodika prevence:
I. Metodické a koordinační činnosti
- Koordinace tvorby, kontrola, evaluace a spolupráce při realizaci minimálního preventivního programu školy.
- Koordinace a spolupráce na realizaci aktivit školy zaměřených na prevenci rizikového chování.
- Metodické vedení činnosti pedagogických pracovníků školy v oblasti prevence rizikového chování.
- Koordinace vzdělávání pedagogických pracovníků školy v oblasti prevence rizikového chování.
- Individuální a skupinová práce se žáky s obtížemi v adaptaci a vztahovými problémy.
- Koordinace spolupráce školy s orgány státní správy, které mají v kompetenci problematiku prevence rizikového chování.
- Shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči v rámci prevence rizikového chování v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů.
II. Informační činnosti
- Zajišťování a předávání odborných informací o problematice rizikového chování, o nabídkách programů a projektů, o metodách a formách specifické primární prevence pedagogickým pracovníkům školy.
- Prezentace výsledků preventivní práce školy; získávání nových odborných informací a zkušeností.
- Vedení databáze spolupracovníků školy pro oblast prevence rizikového chování (orgány státní správy, SVP, poskytovatelé sociálních služeb, Policie ČR, OSPOD, centra krizové intervence…).
- Předávání informací a zpráv o realizovaných preventivních programech ZZ, pedagogickým pracovníkům školy a ŠPZ.
- Vedení dokumentace, evidence a administrativa související se standardními činnostmi v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů.
III. Poradenské činnosti
- Vyhledávání a orientační šetření žáků s rizikem či projevy rizikového chování; poskytování poradenských služeb těmto žákům a jejich ZZ; zajišťování péče příslušného odborného pracoviště.
- Spolupráce s třídními učiteli při zachycování signálů spojených s možností rozvoje rizikového chování.
- Příprava podmínek pro integraci žáků se specifickými poruchami chování ve škole a koordinace poskytování poradenských a preventivních služeb těmto žákům školu a specializovanými školskými zařízeními.
Standartní činnosti koordinátora EVVO:
- Informuje učitele a vedoucí pedagogické pracovníky o významu, pojetí a řešení EVVO, v oblasti ochrany životního prostředí rozvíjí vzájemnou spolupráci s jinými školami a mimoškolními zařízeními.
- Navazuje kontakty s centry ekologické výchovy, využívá nabídek pro EVVO.
- Navrhuje uplatnění ekologických aspektů v jednotlivých předmětech.
- Rozšiřuje knihovnu o literaturu, dokumenty, časopisy a MP k EVVP.
Ochrana údajů
Informace získané činností školního poradenského pracoviště jsou ochraňovány v souladu se zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů a o změně některých zákonů, v platném znění.
Program poradenského pracoviště byl aktualizován k 1. 1. 2024
O Diakonii ČCE
Diakonie ČCE je jedním z nejvýznamnějších poskytovatelů sociálních služeb v České republice. Celorepublikově poskytujeme sociálně-zdravotní, vzdělávací a pastorační služby ve více než 279 zařízeních (střediska a speciální školy). Dále poskytuje Diakonie humanitární pomoc a zabývá se rozvojovou spoluprací v zahraničí. V Diakonii pracuje přes 2 300 zaměstnanců a více než 1 000 dobrovolníků. Diakonie v současnosti nabízí 217 registrovaných sociálních služeb. V přímé péči denně pomáháme tisícům klientů v nepříznivých životních situacích: od rané péče, pomoci rodinám s dětmi s postižením přes provoz nízkoprahových klubů, azylových domů, domů na půl cesty, chráněných dílen a pracovních míst, občanských poraden apod. až po seniorská zařízení či hospic pro umírající.